Zamieszczone przez crom.de
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
crom.de, No to jeżeli za części BEZ WARIATORA Dałeś 1200 zł to wszystko się zgadza
-
-
boonsaw, z mojej faktury VAT z poniedziałku? :roll: jedno co się zgadza: wariator kupiony osobno kosztuje 1700 netto. Zestaw naprawczy kompletny z nim tak jak napisałem. Zestaw zawiera widocznie kulancje.
Zostaw komentarz:
-
-
crom.de,
W kwietniu robiłem rozrząd w ASO Bez wariatora i części plus robocizna z fajnym rabatem 1500zł
Sam wariator to wydatek około 2tyś. Tak więc komplet to 3500 tak jak piszą koledzy. Nie wiem skąd masz swoje ceny.
Zostaw komentarz:
-
-
kaszub, nie zgadza się! Ten wariator jest odpowiedni jest do motorów wyprodukowanych po maju 2015. Być może do Yeti? Rapida?
Zamieszczone przez kaszubCałość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO
Zostaw komentarz:
-
-
Zgadza się. Za najnowszy wariator 03C109088 G zawołali mi w serwisie 2100pln ale powiedział że od części będzie jeszcze rabat. Całość z robocizną wyniesie około 3300-3400 zł. Oczywiście nie ASO
Zostaw komentarz:
-
-
Zestaw naprawczy rozrządu OEM mniej niż 1000 zł z wariatorem. Dokładnie ten zestaw:
Zamieszczone przez darekmcnastawnik wariator 03C109088 E
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 K
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 P
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BA
łańcuch rozrządu 03C109158 A
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez crom.deZamieszczone przez kaszubWiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe.
Robocizna to około 600-800pln.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez kaszubWiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rlapinskiMożesz nagrać ten dźwięk i wrzucić filmik?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez SebaWymieniałeś sam nastawnik czy kompletny rozrząd? Rozumiem, że tych popychaczy jeszcze nie sprawdzałeś?
Zamieszczone przez SebaTeż masz tak, że jak się rozgrzeje to pracuje idealnie?
[ Dodano: Sro 01 Cze, 16 10:45 ]
Zamieszczone przez kaszubWitam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się. Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?
Zostaw komentarz:
-
-
Witam wszystkich. Widzę, że dużo różnych przypadków tu opisujecie. Chciałbym trochę uspokoić. Moja Octavia z maja 2011 roku, 147k zrobione na oryginalnym rozrządzie więc da się. Niestety i ja zacząłem słyszeć niepokojące dźwięki przy porannym rozruchu. Chciałbym jeszcze kilka lat nią pojeździć więc raczej wymienię i to komplet. Zastanawia mnie jednak czy jest faktycznie sens wymieniać wariator? Wiadomo jest to najdroższa część więc i wątpliwości największe. Myślicie, że w tym roczniku wariator jest już na pewno poprawiony jak sugerowano parę postów wcześniej?
Zostaw komentarz:
-
-
Wymieniałeś sam nastawnik czy kompletny rozrząd? Rozumiem, że tych popychaczy jeszcze nie sprawdzałeś? Też masz tak, że jak się rozgrzeje to pracuje idealnie?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez SebaWitam wszystkich,
Co powiecie Panowie na taki przypadek:
Pacjent Golf 6, 1.4 tsi CAXA 2010r., przebieg 120tyś. Walcze z tym juz z dwa lata, na początku zdarzało sie to okazjonalnie, tylko w zimne poranki, ostatnimi czasy zdarza się nawet jak jest ciepło (po dłuższym postoju) ale dużo ciszej. Byłem w kilku ASO, nic nie wiedzą, jedni, że popychacze, inni, że może jednak rozrząd (nastawnik). Wymiana/sprawdzenie popychaczy to 2,5-3tyś bez gwarancji, że pomoże. Bardzo mi to przypomina filmik ze strony 85 użytkownika kempes111 https://youtu.be/zrt7R0oNAVU Napisałem do niego PW ale nie bywa tu już chyba. Po rozgrzaniu stukanie całkowicie zanika, osiągi, zużycie paliwa wszystko ok. Może ktoś coś słyszał podobnego i coś doradzi. Stawiacie na popychacze czy może jednak coś z rozrządem?
P.S.
Nastawnik wymieniony w 2012r. na 03C109088E
Rozrząd (napinacz, ślizgi, łańcuch) wymieniony pod koniec 2013r.
Olej, filtry zmieniane co 15tyś, ostatnio Millers EE 5w30
Mam dokładnie to samo. Nastawnik wymieniony na najnowszy - nic nie pomogło. 2 mechaników sugerowało, że to popychacze hydrauliczne.
Zostaw komentarz:
-
-
Problem z ponowną wymianą elementów rozrządu pewnie dotyczy jeszcze mniejszej grupy klientów niż pierwsza wymiana bo chyba po to są te wszystkie modyfikacje .
Sam osobiście nie chciałbym ponosić kolejnych kosztów ( 2-3k zł) za kolejne kilka lat i dlatego szukam jak najnowszych ale sprawdzonych części.
Dla wielu kierowców sam dzwięk zwłaszcza tylko przy rozruchu nic nie mówi i nie zdają sobie sprawy z ryzyka jakie ponoszą.
driven
W ETCe są podane obydwie wersje wariatorów i innych części z tym że nowsze są wyszarzona i mają dodatkowo takie oznaczenia :
D - 11.05.2015>>
Domyślam się że to oznacza że dana część pasuje dla silników od 11.05.2015, ale nie jestem tego pewien bo nie wiem czy silniki CAXA były wtedy jeszcze produkowane.
Stąd moje pytanie czy ktoś te nowsze już montował w Octavii ?
Tak przy okazji to jest jeszcze nowa pokrywa rozrządu z jakimiś dodatkowymi kanalikami olejowymi w cenie około 700 zł.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam,
Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd w 1.4 TSI CAXA po raz drugi? Czy znowu trzeba kupować ten nastawnik który jest najdroższym elementem całości? Czy tylko wymieniania się łańcuch, ślizgi i napinacze?
Ja miałem wymieniany po raz pierwszy 3 lata temu przy przebiegu 120 tyś cały komplet (czyli został zamontowany nastawnik nowego typu).
Teraz przy przebiegu niecałych 240 tyś znowu słychać jakieś podejrzane dźwięki przy uruchamianiu zimnego silnika.
Pozdrawiam,
Piotrek
Zostaw komentarz:
-
-
A wielu juz wymienilo rozrzady, wymienilo silniki, sprzedalo auta jak zaczelo cos halasowac :roll:
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez strazakpMy tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją
Zamieszczone przez driven22Te fajańsiaste rozrządy wytrzymują zazwyczaj od 60 tys do około 120 tys.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja miałem naprawę w kwietniu. Nie było jeszcze innych zestawów. Przecież było już chyba ze 3 poprawiane wersje i wszystkie okazały się wadliwe. Żałosne części - tak samo jak podejście SKODY do tego tematu. Te fajańsiaste rozrządy wytrzymują zazwyczaj od 60 tys do około 120 tys. Nie ma reguły. Mi mimo dbania o jakość i poziom oleju wytrzymał 80 tys. p oczym rozwalił pół silnika. SKODA w piśmie do mnie napisała że ich części nie są wadliwe- że rozrząd jak się sypie to tylko i wyłącznie zależne od oleju. Ręce opadają- żadne pismo czy tv się tym nie zajmie bo nie wezmą się z tak dużego reklamodawcę. Miałem na dniach kupić Superba i po takim podejściu nie kupię. Dla mnie to robienie z ludzi frajerów.
[ Dodano: Pon 23 Maj, 16 07:25 ]
Darekmc - te części co podałeś oferowała jedna z aukcji internetowych. Po sprawdzeniu z ASO i ETKĄ nic nie pasowało i zrezygnowałem z zakupu.
Zostaw komentarz:
-
-
Od połowy 2015 jest dostępny nowy zestaw naprawczy do silników 1,4 TSI CAXA w VW i Audi.
W nowym zestawie zmieniono długość ogniwa łańcucha i ilość zębów na niektórych zębatkach.
Komplet ten zawiera :
nastawnik wariator 03C109088 G
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 R
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 AA
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BD
łańcuch rozrządu 03C109158 H
Koło zębate rozrządu 03C109571 K
Koło zębate wału korbowego 03C105209 BD
W serwisie Skody cały czas oferują poprzedni :
nastawnik wariator 03C109088 E
ślizg łańcucha rozrządu 03C109469 K
ślizg łańcucha rozrządu 03C109509 P
napinacz łańcucha rozrządu 03C109507 BA
łańcuch rozrządu 03C109158 A
Czy miał ktoś doczynienia z nowym zestawem ?
Zostaw komentarz:
-
-
No to mnie nie pocieszyłeś ;-(((
Jeszcze troche i trzeba chyba będzie uciekać od TSI i w ogóle Octavii....
Zostaw komentarz:
-
-
Niestety niekoniecznie rozpoznasz. Przede wszystkim dlatego że zazwyczaj powstaje on bardzo stopniowo i wiele osób traktuje to jako normalny dźwięk przy odpalaniu. W moim przypadku nie wystąpił a łańcuch przeskoczył, rozwalił głowicę, pękł tłok, pogięło zawory itd. Koszt naprawy wraz z nowymi częściami, płynami, olejami etc. niestety wtedy rzędu ok. 6 tysięcy.
Zostaw komentarz:
-
-
A czy ten dźwięk rozciągniętego i szorującego łańcucha jest na tyle charakterystyczny i słyszalny ze bez problemu go rozpoznam???
Zostaw komentarz:
-
-
strazakp, produkcja kwiecień 2010 (podobno jakieś pierwsze zmiany były od maja 2010)
Zamieszczone przez strazakpMy tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją
Zostaw komentarz:
-
-
Mam 2009 i w 2014 przy 85kkm był wymieniany komplet, parę dni temu przebieg 133kkm wymiana napinacza i łańcucha (poprzedni serwis założył starego typu :evil: ) Obecnie nowy zestaw
Zostaw komentarz:
-
-
boonsaw,
A czy wszystkie tsi musza byc skazane na wymianę rozrządu do max 100kkm???? Wiem ze mam auto z pierwszego roku produkcji i ze ten rozrząd ma problem ale chyba na cala produkcje octavii z tego roku 100% z nich nie ma problemu z łańcuchem. Liczę sie z tym ze i mnie to spotka ale chyba nie musi ;-) Mam zamiar zrobić jeszcze ok 25-30kkm i może mnie to ominie.
[ Dodano: Sob 21 Maj, 16 17:01 ]
eaglemirek,
A jaki masz rocznik?
Cos mi się wydaje ze na forum jest więcej aut z większymi przebigami i bez problemów z rozrzadem.
My tu na forum jestesmy bardziej świadomi naszych aut i ich ewentualnych wad ale przeciez 90% użytkowników O2 nawet nie zdaje sobie sprawy z wada rozrządu w swoich tsi i żyją ;-)
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: